Brooks Running bundelt krachten met Strava

Brooks Running, expert in prestatiegerichte schoenen, is een officiële samenwerking aangegaan met Strava, het bekende sociale netwerk voor sporters. Brooks wordt Strava's allereerste, wereldwijde, maandelijkse challenge partner.

De gesponsorde uitdagingen zijn een middel om mensen te inspireren op hardloopgebied en deelnemers kunnen op een laagdrempelige manier beloningen verdienen binnen de challenges. De samenwerking van Brooks met Strava weerspiegelt de natuurlijke fit tussen de twee merken, waarbij de Run Happy filosofie centraal staat. Hardlopers over de hele wereld kunnen lid worden van de Brooks Run Club, en deelnemen aan vermakelijke en inspirerende uitdagingen om zo hun hardlooproutine naar een hoger niveau te tillen.

Brooks en Strava lanceren een serie maandelijkse uitdagingen die geschikt zijn voor een breed spectrum aan fitnessniveaus en hardloopvaardigheden. Deze uitdagingen zijn bedoeld om deelnemers aan te moedigen hun persoonlijke mijlpalen te bereiken, uiteenlopend van het voltooien van bepaalde afstanden en het verbeteren van hun tempo tot het verkennen van nieuwe terreinen. Lopers kunnen in de app hun voortgang in kaart brengen, hun prestaties delen en de interactie aangaan met andere deelnemers.

Plezier in elke stap

“We zijn er erg trots om deze reis met Strava aan te gaan als hun eerste wereldwijde maandelijkse challenge-partner”, zegt Melanie Allen, Chief Marketing Officer bij Brooks Running. ” Deze samenwerking is gebaseerd op een combinatie van gemeenschappelijke waarden: het promoten van een actieve levensstijl, het koesteren van vriendschap en het verleggen van grenzen. Met onze Run Happy-formule inspireren we lopers van alle niveaus om te gaan hardlopen en hun passie daarvoor volledig te omarmen.”

“We zijn verheugd om samen te werken met Brooks Running om zo onze wereldwijde uitdagingen kracht bij te zetten”, zegt Zipporah Allen, Chief Business Officer bij Strava. “De toewijding die Brooks Running toont voor de productkwaliteit en de hardloopgemeenschap, sluit perfect aan bij onze missie. We zijn ervan overtuigd dat onze samenwerking talloze hardlopers over de hele wereld zal motiveren om nieuwe ambities te creëren, deze na te streven en te genieten van hun prestaties.”

Je hardloopreis in een nieuw jasje

In samenwerking met de Ultra Trail du Mont Blanc (UTMB), de meest prestigieuze trailrace ter wereld, lanceerden Brooks en Strava op 21 augustus de “Brooks G.O.A.T” uitdaging. Strava-gebruikers wereldwijd worden uitgedaagd om 1.000 hoogtemeters te overwinnen gedurende 4 weken. De uitdaging zal ook een nieuwe Strava-functie testen; geselecteerde Europese trailatleten zullen te zien zijn op de challenge-pagina en kunnen zo in contact komen met de deelnemers van de uitdaging om hen te motiveren om de G.O.A.T (greatest of all times) te worden.

De eerste twee maanden van de samenwerking zijn succesvol gebleken. De uitdaging in juni 2023 – ren 5 kilometer – genereerde 37,5 miljoen impressies en resulteerde in 1,1 miljoen deelnemers, waarbij 77% van de deelnemers voor het eerst deelnam aan de Brooks Challenge. Juli genereerde vergelijkbare resultaten, wat leidde tot een groei van 75.000 naar 125.000 leden in de Brooks Run Club op Strava.

Like this article? Share it!

Misschien vind je deze ook interessant?