Training

7 tips voor een beter uithoudingsvermogen

Je kunt jouw uithoudingsvermogen op verschillende manieren verbeteren. Deze zeven tips helpen je een stapje omhoog.
Na een stevige hardloopsessie kan je last krijgen van spierpijn. Eén ultiem redmiddel is er helaas nog niet, maar met volgende tips kun je de hardnekkigste pijn wel verlichten.
In deze periode staat voor heel wat marathonlopers een evenement op het programma. Hoe bereid jij je voor in de laatste dagen en welke veelvoorkomende 'marathonfouten' kun je beter vermijden?
RunningNL en LIFT lanceren een eerste Mobility Challenge voor hardlopers. Vanaf maandag 25 maart geven de fysiotherapeuten van LIFT je dagelijks oefeningen mee om je mobiliteit te verbeteren in 7 praktische video’s. Het doel? Blessures voorkomen en je hardlooploopprestatie optimaliseren.
Ben je aan het trainen voor een voorjaarsmarathon? Dan kan een krachtige, nieuwe playlist met de juiste muziek helpen om je motivatie hoog te houden. Maar wat zijn nu de populairste nummers om aan je marathonplaylist toe te voegen?
Harder, better, faster, stronger, … Het lijkt alsof je tegenwoordig keer op keer je grenzen moet verleggen, professioneel maar ook op loopschoenen. De reactie op die rat race? Slow running. Traag lopen heeft alleen maar voordelen. Fysiek en mentaal. En op termijn ga je er zelfs sneller van lopen.
Verruil je binnenkort je loopschoenen voor skilatten? Zorg dan dat je je lichaam goed voorbereidt om stijve spieren en eventuele blessures te vermijden.
Trailexpert Laura Van Vooren deelt zeven onmisbare tips voor trailbeginners. “Maak het niet groter dan het is: meer dan je trailschoenen aantrekken en op ontdekking gaan in de natuur is het eigenlijk niet.”
Wil je binnenkort een halve marathon lopen? Dan helpen we je met dit 10 weken-schema voorbereiden op de uitdagende afstand en loodsen we je in een tijd van 2 uur van start naar finish.
De eerste maand van het jaar is weer voorbij. Hoe gaat het met jouw gestelde doelen en voornemens? Hoe ervaren je ook bent, sommige loopvalkuilen liggen altijd op de loer. Hoe kan je ze dit jaar vermijden?
Met rucking werk je aan je kracht, verbeter je je uithoudingsvermogen en krijg je sterkere gewrichten. Hoe integreer je deze militaire trainingsvorm in je loop- en fitnessroutine en haal je er voordeel uit?
Of je nu een absolute beginner bent of aan je 20ste loopjaar begint, de weg naar het behalen van je loopdoelen gaat vaak met ups en downs. De ene week huppel je vlot door je trainingen, terwijl je de week daarna amper vooruit te branden bent. Hoe ervaren je ook bent, sommige loopvalkuilen liggen altijd op de loer, vaak met blessures tot gevolg. Aron Verhaeghe, coach bij Energy Lab, geeft uitleg bij drie van de meest voorkomende valkuilen en deelt tips om ze in het nieuwe jaar te voorkomen.
Fartlektraining is een leuke en afwisselende manier van trainen. Bovendien heb je er als loper veel voordeel bij. Wij zetten de vijf belangrijkste voordelen voor je op een rijtje.
Een succesvolle voorjaarsmarathon is het resultaat van een doordachte wintertraining. Maar wat houdt zo’n wintertraining dan precies in? In deze vier stappen start je optimaal aan jouw lentemarathon.
De start van een nieuw jaar en wellicht voor jou het uitgelezen moment om de daad bij het woord van goede voornemens te voegen en te beginnen met hardlopen. Lopen is de meest toegankelijke sport en toch kan lopen in het begin niet zo simpel zijn dan dat het op het eerste gezicht lijkt. Met de volgende tien tips helpen we je op weg. Want geloof ons: iedereen kan lopen. Ook jij!