Brooks Running kondigt meerjarige internationale samenwerking aan met parkrun

Brooks en parkrun breiden hun bestaande relatie uit om hardlopen en wandelen wereldwijd nog toegankelijker te maken.

Brooks Running en parkrun, het grootste wekelijkse gratis community evenement, bundelen de krachten met als doel de drempel naar fysieke activiteit te verlagen. Brooks en parkrun geloven beiden in de kracht van de run, dat levens zowel mentaal als fysiek, kan verbeteren. Samen sporen ze allerlei verschillende lopers aan om mee te doen.

Inclusieve omgeving

Als onderdeel van deze samenwerking, zal Brooks tot en met 2028 wereldwijd parkrun’s exclusieve footwear partner zijn en presenting partner in de Verenigde Staten, Duitsland en Nederland. Samen willen ze een inclusieve omgeving creëren met wekelijkse meetups waar iedereen welkom is. Van wandelaars, joggers tot hardlopers en vrijwilligers.

De uitgebreide samenwerking is een vervolg op de succesvolle driejarige samenwerking van de twee hardloopmerken in het Verenigd Koninkrijk (VK) en Ierland. Naast de 40-tal parkrun edities waar Brooks aanwezig zal zijn in het VK en Ierland, zullen zij in de toekomst ook een belangrijke rol spelen in de community meetups in Duitsland en Nederland, waarbij Brooks op de wekelijkse 5km parkruns, op geselecteerde data, een plek creëert waar lopers advies kunnen inwinnen, verschillende hardloopschoenen kunnen proberen en deel kunnen uitmaken van de Brooks en parkrun communities.

Ook in de VS wordt verder gebouwd op het succes van deze Europese samenwerking. Parkrun’s groeiende community en missie om te werken aan een gezondere en gelukkigere planeet, is volledig in lijn met Brooks’ toewijding om de run te promoten voor iedereen, waardoor beide organisaties meer mensen bereiken.

Lokale communities

“Brooks gelooft in een wereld waar iedereen die wil hardlopen een plek heeft om het te doen en zich welkom voelt,” zegt Jim Weber, CEO van Brooks Running. “Door parkrun’s wereldwijde positionering en gedeelde overtuigingen is deze samenwerking een significante stap in onze inspanningen om betrokken te zijn met mensen over de hele wereld, zodat zij toegang hebben tot de run en de kracht ervan kunnen ervaren in hun lokale communities.”

“Parkrun is voor iedereen. Wij geloven dat fysieke activiteit leuk moet zijn en dat buiten zijn, samen met anderen, een prioriteit is en gevierd zou moeten worden,” zegt Russ Jefferys, CEO van parkrun. “Brooks’ inclusieve benadering en Run Happy ethiek matchen perfect met onze waarden. De samenwerking draagt bij aan onze missie om een gezondere en gelukkigere planeet te creëren. We hebben ambitieuze plannen voor verdere internationale uitbreiding, waarbij onze samenwerking met Brooks een sleutelrol speelt in onze potentiële groei.”

Aantallen

Wekelijks bezoeken gemiddeld 229.000 mensen parkruns in twintig landen. Hierdoor kwam de teller in 2022 te staan op 1,3 miljoen unieke parkrun deelnemers en 8 miljoen registraties wereldwijd.

Like this article? Share it!

Misschien vind je deze ook interessant?