Adidas lanceerde onlangs de nieuwe SL20, een hardloopschoen die niet alleen topatleten, maar ook recreatieve lopers de laatste looptechnologieën laat ontdekken. De SL20 is namelijk voorzien van Lightstrike-technologie. De Lightstrike-middenzool zorgt voor de perfecte overgang van hiel naar teen zonder in te leveren op comfort en snelheid te verliezen. Daarnaast beschikt de SL20 in de torsion bar over extra steun bij het landen en een extra duwtje voor lopers dankzij een energieke overgang.
Why We Run
Ter gelegenheid van de lancering van de SL20 heeft het sportmerk opdracht gegeven voor een wereldwijd onderzoek onder 6000 hardlopers uit zes verschillende belangrijke steden*. Uit het ‘Why We Run’-onderzoek blijkt dat de kunst van het lopen niet langer alleen over snelheid gaat. De studie toont aan hoe lopers zich meer richten op de andere voordelen van hardlopen. 87% van de ondervraagden geeft aan dat voor hen de focus ligt op het zichzelf beter voelen, en dus niet zo zeer op een snelle tijd te lopen. Het onderzoek bracht enkele interessante inzichten naar voren:
Hardlopen is niet alleen goed voor de fysieke conditie, maar geeft ook tal van voordelen voor de mentale gezondheid. Meer dan de helft van de respondenten (60%) geeft aan dat het hen helpt om zich af te kunnen sluiten van de dagelijkse stress. Zo geeft zeven op tien toe dat dit het enige moment is waarop ze hun telefoon thuislaten.
Inspiratie, vertrouwen en creativiteit
Daarbij sluiten ook de bevindingen rond het sociale aspect van lopen aan. 34% van de deelnemers ontmoetten tijdens het lopen al nieuwe vrienden en een vijfde vond zelfs een partner. Je weet dus nooit wat een goede loopsessie met zich mee kan brengen!
Lopen brengt inspiratie met zich mee, zo blijkt uit ‘Why We Run’. 14% van de lopers zegt dat het hen een gevoel van trots geeft en een derde (32%) heeft na een loopsessie meer vertrouwen. 30% geeft dan weer aan creativiteit en goede ideeën te vinden na het lopen.
Post-running high
Respondenten koppelden bovendien hun ‘post-running high’ aan successen waaronder het eindelijk bereiken van iets dat ze hadden uitgesteld (34%) en de moed opbrengen om iemand uit te vragen op een date (17%).
Uit dit alles kwam uiteindelijk de ‘Faster Than’-campagne, waarbij adidas lopers uitdaagt om hun eigen motivatie te vinden. Het draait dus niet allemaal om die snelste tijd, maar juist om wat jou motiveert je loopschoenen aan te trekken en een nieuwe persoonlijke verbetering te boeken. Met de nieuwe SL20 neem je gelijk een vliegende start om jouw unieke doelen te halen.